Charlies framsteg

Nu var det ett tag sedan jag skrev om Charlies framsteg så tänkte att jag skulle göra det idag!
 
Som jag skrev igår så lär han sig nya ord hela tiden nu. De nyaste orden är "kaka" och "skor". Kaka på grund utav att morfar mata honom med massa bokstavskex i helgen, först sa han något som likna kex men sedan blev det kaka, han snappa upp det direkt när jag prata om kaka förut med David och frågade efter det. Han förstår också mycket mer av vad vi säger, jag kan t ex be honom ställa upp skorna på skohyllan och om han står i sin säng kan jag säga att han ska lägga sig ner och sova så lägger han sig ner igen.
 
Han har börjat kunna leka med Duplo, vi bygger med det varje dag! Mest för att pappan i familjen tycker att det är så kul haha. Charlie tar bort bitarna som David sätter dit och sedan försöker han sätta dit dem igen själv. Bygga kojor gör vi också mycket. Charlie använder dem som gömställe när vi jagar honom och tycker det är jätte kul när vi står utanför och säger tittut genom öppningarna.
 
Han har blivit en riktig liten mammas pojke. Bara mamma som gäller om han blir ledsen när vi båda är hemma. Det är bra, för när vi mornar oss i sängen alla tre på morgonen så ligger han med huvudet hos mig och sparkar David i magen ;)
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback