13 november 2015

Denna veckan har varit kaos av den värsta sorten. Det började i tisdags då jag hade inplanerat ett extra besök hos barnmorskan för att mäta magen eftersom den låg lite i underkant sist. Hade med mig Charlie dit och vi kolla även lite annat. När det var dags att mäta magen hade den inte växt någonting alls på två veckor... Dock lyssnade vi på hjärtljuden och de låg bra och lilla mini sprattla för fullt. Så barnmorskan bokade in ett extra ultraljud i Skövde dagen efter och vi gick hem.
 
Först var jag ganska lugn, men sedan blev jag jätte orolig. Låg halva natten och fundera och mini kände nog av att jag var orolig för den sprattla hur mycket som helst, vilket i och för sig kändes tryggt. Var som en zombie på jobbet och bara vänta på att tiden skulle gå. Sen när vi väl kom in till doktorn mätte han och greja jätte länge för att se hur stor bebisen troligtvis var, hur näringstillförseln via navelsträngen var och lite annat. Det visa sig att bebisen har avlångt huvud på grund av gener vilket inte är "normalt" enligt den där uträkningsgrejen så mini väger nog lite mer trodde han, men det var i underkant mot vad den ska väga. Vi gjorde en annan undersökning också och sedan fick vi en tid om två veckor igen för nytt ultraljud för att se så mini växer till sig.
 
Egentligen var det tänkt att jag och David skulle åka till Örebro i helgen, bo på hotell, julklappsshoppa och gå ut och äta. Men sedan efter hade vi ingen lust att åka längre. Vi behöver lugn hemmakväll mer än att åka iväg. Så Charlie ska åka till mormor och morfar som planerat men jag och David shoppar i Skövde istället, äter lunch och sedan åker vi hem och har mysig hemmakväll istället.
 
Kändes extra bra att göra så när jag dessutom fick migrän på jobbet igår. De fick följa mig till tåget för jag såg nästan inget och sedan fick David möta mig på andra sidan. Därför är jag hemma idag och kan skriva detta inlägget. Så nu får vi vänta två veckor och hoppas att våran minsta goding har lagt på sig lite mer där inne <3 Växer den bara så är det inget att oroa sig för, då kanske det är en liten bebis helt enkelt.
 
Nostalgibild med baby Charlie
 
 


Klart allt kommer gå bra 😍

2015-11-17 | 18:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback