Renovering

Hej!

Kom precis upp från källaren, har målat vårt nya soffbord. Fynda det på en loppis som låg brevid färghandeln när vi hämta tapeter till Charlies rum. Det var mörkbrunt men nu har vi slipat det och så målar jag det vitt. Ska även ha dekorplast i marmor ovanpå. 

Idag har jag börjat kika på tapeter till Theas rum, vi ska börja där så småningom. Just nu känner jag att jag vill ha en fondtapet med blommor, och sedan enfärgat resten av rummet, gärna något pastelligt. Men när vi kolla på tapeter till Charlies rum så ändra vi oss helt på färghandeln så håller det lite öppet. Jag vill i alla fall lasera golvet grått. Hon ska även få en ny garderob, hon har en inbyggd men den står dumt till och är dåligt utformad. Vi slår till stort på en gång och köper en rejäl paxgarderob som hon kan ha länge med hängande kläder och hyllor. 

Vi har även tankar på att låta barnen sova i Theas rum och ha Charlies rum som lekrum. De är för små för att egentligen behöva egna rum och vi tror att det skapar trygghet, jag tyckte det var jobbigt att sova själv som liten och de flesta vuxna föredrar ju att sova tillsammans. Märker vi att det inte fungerar är det ju bara att byta tillbaka och när någon av dem vill ha eget rum ändrar vi bara.  Vi gör därför om Theas rum till henne. En annan fördel är ju att man kan ha lugnare atmosfär i sovrummet och behöver inte städa lekrummet innan de lägger sig,  utan kan göra det i lugn och ro sen. 

Här är en favorit från Boråstapeter, har dock mer än en 😉... 



Kan informera om att " typ den stilen " på tapet var modern för sisådär 35 år sedan när mormor Lola fick sitt rum omgjort i 10-års present 😀 / mamma

Svar: Dånar det ju bara logiskt att lill - Lola har sån tapet också 😉
Exa

2016-05-29 | 21:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback