8 mars 2015

Tjoho jag har äntligen fått grepp om det här med att sy halslinningen, det har varit mitt största problem hittills. Idag var David och Charlie i väg till svärisarna för att tvätta bilen så då passa jag på. Blev en tröja och ett par byxor. Jag och mamma ska ha pysseldag nästa lördag så jag hade tänkte beställa lite tyger. Men så i fredags var vi i en tygaffär i Skövde som jag hört ska vara "rätt bra" och då fanns nästan allt jag tänkt beställa där. Givetvis kunde jag inte hålla mig så jag sydde tröjan med de nya tygerna. Men jag har fler så det är lungt ;)
 
Blev även ett par bebisbyxor till en ofödd bebis igår också men måste mäta på ett par av Charlies gamla byxor för att se hur stora de ska vara i midjan. Fördelen när jag syr till Charlie är ju att jag vet vad han har för midjemått och kan prova om jag behöver. Det är även det första jag sytt i klädväg till någon annan än Charlie, läskigt!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback