16 maj 2014

Här sitter jag och väntar på att Charlie ska somna. Han har lärt sig att somna i sin egen säng utan att vi söver honom i famnen, men man måste skaka på sängen tills han somnar (vi har speciella tassar på sängen). Min plan nu är att bara skaka tills han är på väg att somna men inte riktigt somnat och sedan skaka mindre och mindre tills jag bara behöver sitta bredvid. Sedan ska jag sitta kortare stunder tills jag kan lägga ner honom och han somnar själv (förhoppningsvis). Det känns så brutalt att bara lägga ner honom och så får han skrika tills han somnar, tror att detta kommer gå bättre.. Vi får se hur det går! Det är svårare på kvällarna för då är han ofta grinigare men om jag börjar på dagarna så kanske det går lättare på kvällarna också.
 
Bild på den nu sövda bebisen när vi var i Karlstad, älskar sin nya "molekyl". Med ett sådant namn och sådant pris måste han ju bli smart av den ;)
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback