13 maj 2014

Hej!
 
Just nu sitter jag och tittar på tradera, fyller på minneslistan. Det kom två paket i dag med saker därifrån. Jag satsar på att ha 50/50 med nya och begagnade kläder till Charlie men det från tradera är så himla mycket finare än på klädbytardagarna. Det som kom idag var knappt använt och från bra märken.
 
Bra tips om man är sugen på att handla på tradera:
 
1. Köp inget du inte skulle kunna tänka dig köpa i affär.
2. Räkna alltid med frakten som en del av totalsumman.
3. Titta noga på bilderna och leta efter tecken på blekning/tvättnoppror.
4. Håll koll på vad saker och ting kostar utanför tradera.
5. Bestäm innan vad ditt maxbud är, annars kan de bli dyrt (tävlingsinstinkten sätter in).
 
Jag vet att det är många som är anti att köpa second hand, häromdagen var den en bekant som sa att hon inte ens kunde tänka sig begagnade möbler vilket jag nog skulle tycka var det "minst jobbiga" om jag hade något problem med det. Men jag tycker bara det är kul och ett bra sätt att återvinna, en av mina mest använda klänningar köpte jag för en tjugo på tradera när jag var fattig shoppingsugen student. Men det är nog för att m&p shoppar så mycket på tradera också, det smittar! :)
 
Gammal bild på Charliemagen! Tänk att han fick plats där inne..
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback