27 juli 2014

Igår var vi i Tiveden med mina föräldrar och badade, så idag kände vi inte för att vara ute utan det fick blir en tvätt- & städdag. Fast jag slapp både tvätta och städa för jag har stått i köket och gjort massor av mat till Charlie. Nu när han är lite större och har käkat  ren grönsakspuré ett tag tänkte vi börja med protein och så blir det liiite större bitar nu. Idag har jag gjort köttfärssås och potatismos. I veckan blev det även fiskbullar, blomkålsmos och omelett! Nu får vi hoppas att det går hem hos plutten också. Kan tipsa om Tupperwares herbl copper när man ska dela små bitar. Tar typ 20 sek att få en morot till pyttesmå bitar, super smidigt.
 
Nu när han äter mer vanlig mat blir det även vatten. Vi har haft vatten i vanlig flaska men den är svår att hålla i med de små händerna. Så idag testa vi pipmuggen han fick i doppresent och det gick mycket bättre! Jag också glad eftersom pipmuggen är finare ;)
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback