BB-tiden

Nu tänkte jag berätta lite om när vi var på BB!
 
Eftersom jag inte hade sovit sedan torsdag natt så var jag galet trött! David satt i en fotölj med pyret som vi nu döpt till Charlie och jag låg i sängen och sov. Sov till eftermiddagen och missade lunchen.. Dock hade de annan mat så David gick och hämtade pannkakor till mig som jag fick äta i sängen. Vi fick bo i ett rum med en annan familj som fått en liten tjej. Det var skönt att vi slapp bo i en stor sal med fler bebisar.
 
Vi tillbringade mest tid i vårat rum eftersom jag var så yr och allmänt öm och stel. Man fick ha en väldigt snygg skjorta på sig som var typ genomskinlig!? Som tur var hade jag med mig min morgonrock också så jag slapp gå omkring i bara den eller i vanliga kläder. Maten var sjukt äcklig men jag var inte hungrig alls så det spela inte så stor roll. David handlade frukt och festisar till mig så jag fick i mig lite i alla fall.
 
På kvällen på lördagen fick David åka iväg eftersom han inte kunde sova över. Han sov över hos våran kompis i Skövde för att slippa åka hela vägen till Töreboda. Han hade ju inte heller fått sova så mycket så det kändes bra att han inte åkte så långt. Dock kändes det väldigt skumt att vara själv med Charlie och det blev lite besvärligt eftersom det gjorde ont att ta sig i och ur sängen hela tiden. Tillslut struntade jag i att lägga honom i den genomskinliga plastlådan som bebisarna låg i och la honom hos mig i sängen. Sedan sov vi ansikte mot ansikte i flera timmar båda två. På morgonen vid 7 kom David tillbaka, han hade inte lust att försöka sova mer hihi.
 
På söndagen kände vi att vi inte ville vara kvar en natt till, David hade inte lust att åka hem själv och jag hade inte lust att vara utan David en natt till. Dock skulle barnläkaren komma och titta på bebisarna men eftersom det var helg så hade de ingen vanlig rond utan de kom när de hade tid typ. Tid hade de tydligen inte förän vid tre. Dock hade vi tur, alla bebisar skulle vara utan kläder och ha ren blöja, vi hade Charlie i bara blöja  och filt hela tiden och han hade inte gjort något i blöjan. Så vi fick komma in som nr 2 och efter att han blivit godkänd kunde vi åka hem :)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback