3 januari 2014

Hej!
 
Igår var mamma här hela dagen och vi bakade massor av bullar och kakor. Jag och David fick en köksassistent i bröllopspresent av dem så den invigde vi. Tanken var att vi skulle ha frysen full med fika tills släkt och vänner kommer och vill hälsa på pyret, och det lyckades vi verkligen med. Jag är inte jätte bra på att göra bullar och är väldigt trött nu i slutet så därför kom lilla mamma till undsättning för att hjälpa mig.
 
Idag har jag tagit tag i en annan sak som behövde göras innan bebis kommer, nämligen sy mer sängkläder. Vi har redan gjort fyra nya lakan men det som behövdes mest var örngott eftersom de örngotten vi hade inte passade den nya kudden för nyfödda. Så nu har jag gjort tre örngott, och någon annan dag ska jag göra ett matchande påslakan också. Det var inte alls så svårt, gjorde med en sån där "flärp" så att kudden inte ramlar ur och det tog typ 20 min per örngott efter att jag klippt ut tyget. Ska försöka komma ihåg att lägga upp en bild sedan när jag är klar.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback