Tips!


Goodmorgon!

Tog helg redan i onsdags då jag har lektionsfritt onsdag och torsdag och sedan blev min lärare i den enda lektionen jag har på fredagar sjuk så inget i dag heller. Har precis ätit en stooor frukost. Ska träna sen och tänkte dela med mig av mina bästa tips för att komma igång. Det är lite svårt att få in en ny rutin igen när man inte har kunnat träna på ett tag.

#1. Belöna dig själv. Jag har varit jätte sugen på Ben&Jerry Half baked ett tag nu, och om jag tränar 3 ggr i veckan i 2 veckor ska jag köpa den. Funkar med i princip vad som helst :) Efter idag är jag halvvägs.

#2 Jag får inte ..... förän jag har tränat.
Detta brukar jag göra när det kommit ut ett nytt avsnitt i en serie. Jag är ju en serienörd så vill helst titta direkt. Men då måste jag träna hehe! Om man inte kan titta samtidigt kan man titta efteråt. Funkar med film eller vad som helst. Idag blir det Greys anatomy och Vampire diaries.

#3 Bestäm dig inte för allt på en gång. Om man är lite trött och inte jätte sugen på träning kan man säga till sig själv "Okej jag kör en halvtimme så har jag varit lite duktig idag". När halvtimmen har gått så är ju en halvtimme till inte så mycket mer när man redan är igång. Och så vidare. Vips så har man kört 2 timmar.

#4 Låt dig själv slippa undan ibland. Om man verkligen inte har tid just den dagen kan man bestämma sig för att byta ut konditionspass mot styrkepass. Jag brukar normalt försöka träna styrka 1-2 ggr/vecka men har jag dåligt med tid byter jag till det. Eftersom det tar mindre tid och det inte är jobbigt under en längre tid känns det som man slipper undan. Faaaast neej. Styrketräning gör så att man får mer muskler vilket gör att man förbränner mer i vila, vilket kondition inte gör.


Fina skor hjälper också :)



Riktigt bra tips :D

2012-03-01 | 15:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback