V A

För några veckor sedan när jag sommarjobba och satt och vänta på att få en uppgift så surfade jag runt för att kolla efter en bra fantasybok. Ja jag är en liten fantasynörd, räknar dagarna till sista eragon boken kommer ut, men har inte läst det på ett tag så tänkte leta upp en ny bra bok att läsa. Det fanns oväntat många sidor att välja mellan men hamna på någon med en topplista. Där hamna "Vampire Academy" överst. Töntigt namn tänkte jag. Vampyrepidemin sprider sig. Men eftersom den var överest satsa jag på den ändå.

I början verka den lika töntig som namnet. En halvvampyr med mystiska band till sin bästa kompis som råka vara helvampyr och prinsessa. Men när man kom över detta faktum och läste vidare till den romatiska delen så kändes Twilight lite mesig. Jag menar, Bella är ju den mest hjälplösa som finns. Huvudpersonen i denna bok slåss och är skitcool. Dessutom råkar hon bli kär i sin ännu coolare och skitsnygga lärare, som såklart också slåss. Man får lite samma "förälskelse" i honom som Edward. Tills Jacob kommer vill säga.

Orsaken till denna plötsliga nördighet är att jag och Jonna idag upptäckte att böckerna eventuellt kommer bli film. De är mycket mer välkända i USA och resten av världen så jag hoppas det blir så!



haha läser dom där böckerna och är helt fast!! Så jävla bra är dom! :P väntar på att fortsättningen ska komma nu ;)

2011-09-02 | 20:16:33

Sv: Tack så mycket:) Och jag har redan lagt upp fler bilder på den klänningen, dom ligger nog under kategorin Dagens :)

2011-12-16 | 13:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback