Hur mycket behöver man?

Se bilden nedan för att se hur Charlie fick gå klädd i eftermiddag. Det var tredje uppsättningen kläder idag och jag orka inte bråka så bodyn hamna utanpå, haha! Den senaste tiden har jag funderat mycket på kläder. Innan Charlie kom visste vi inte alls hur mycket vi behövde, jag goggla på det då men fick inget riktigt svar. Nu funderar jag på hur mycket man behöver till förskolan. Behöver han fler vantar? Mössor? Strumpor? Varma tröjor? Jag vill vara förberedd! Precis när det känns som vi fått kläm på hur mycket vardagskläder han behöver.
 
Jag skulle säga att det är olika för alla. Hur mycket har man råd med? Hur mycket orkar man tvätta? Hur skitigt blir barnet? Hur kul tycker man att det är? Så kanske inte är konstigt att det är svårt att få ett bra svar.
 
Jag har sagt till David att han ska bromsa mig om han känner att det blir för mycket men än så länge är han på min sida. Jag är trots allt ganska bra på att bromsa mig själv också! Som det ser ut nu har vi uppdelat hemmaplagg och bortaplagg, hälften av varje ungefär. Hemmaplagg har jag oftast köpt på klädbytardagar eller halva reapriset och kommer sedan bli "dagiskläder". Bortaplagg är finare kläder.
 
Vi har just nu cirka 7-8 uppsättningar av varje sort, dvs cirka 15 uppsättningar. Vi tvättar varannan vecka. Funkar superbra för oss! Dessutom hinner inte kläderna bli söndertvättade. När han var mindre och hade kläderna kortare perioder hade han självklart mindre, typ hälften i 62-68 och kanske bara 5 uppsättningar i 50-56. Jag inventerar hans kläder med jämna mellanrum för att hålla koll på att han inte har för mycket, vad han behöver mer av och vad som ser ut att vara mindre i storlek än resten. (Jag handlar en storlek upp hela tiden).
 
Så kanske kommer han ha något som är överflödigt. Men jag slår vad om att han kommer tappa bort vantar på gården, glömma en strumpa någonstans och en extra varm tröja har aldrig skadat. Så jag tror vi kommer lista ut vad som är lagom där också, huvudsaken är att han får gå ren och varm :) Ska börja skissa på en inköpslista för vi ska till Ullared och Freeport i januari!
 
 


Han är söt med bodyn utanpå med :) / mamma

2014-12-12 | 21:29:07

Hej nattis! :D

På förskolan tycker jag att de är bra om de i alla fall har typ två par tunna vantar och ett par tjockare, extra strumpor och tröjor samt byxor är bra med typ en av varje, kanske lite mer strumpor :D mössa kan också va bra med två st :D VIKTIGT MED NAMN I! haha ;)

kram från kusinen <3

2014-12-14 | 14:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback