17 september 2013

Hittills känns det som att förutom att det är en bebis i min mage så har hela graviditeten mest sugit. Så jag har gjort en lista på alla positiva saker:
 
 
* Alla är extra snälla vid mig, allt från speciella fördelar i sällskapsspel till att folk hör av sig helt spontant för att kolla hur vi mår jag och pyret.
 
* Man kan börja kolla och så småningom köpa små ursöta bebiskläder till sin bebis, istället för till någon annans bebis (eller titta för att det är kul).
 
* Katter (och andra djur) känner tydligen av hormonförändringar och många katter blir mer keligare, kan det vara därför Trulls är så mycket mer kelig mot mig? Lite Trullsmys i soffan säger man ju inte nej till.
 
* Bästa som finns när man ska sova är att ligga med handen på magen och känna på sparkarna medan man fantiserar om hur det kommer bli när den lille kommer ut och hur han ser ut.
 
* Man slipper göra jobbiga saker som att t ex bära tunga grejer eftersom "jag är gravid och borde ta det lungt".
 
* Om man blickar förbi allt det jobbiga så är det faktiskt ganska mysigt :) <3
 
 
Två saker jag gärna köpt till pyret. Men vi ska ju till Ullared om några veckor så får nog låta bli ;)
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback