15 oktober 2015

Ligger hemma och är sjuker, David jobbar och Charlie är på förskolan. De fick hämta mig igår på jobbet för jag fick migrän och idag har jag även ont i halsen så har spenderat dagen i soffan och tyckt synd om mig själv. Nu är jag rastlös så tänkte dela med mig av lite inredningsplaner för huset. Vi ska ta det pö om pö och långsamt eftersom vi kommer ha två små barn samtidigt. 
 
Det första rummet vi ska göra är Charlies, så vi slipper flytta honom från hans rum mer sen. Om det sker innan vi flyttar in eller inte får vi se... Det är någon matta där inne just nu så vi får se lite vad som gömmer sig där under, men tanken är nytt golv, tak och nya tapeter. Vi har tittat lite på tapeter och jag vill nog ha tapet med trädstammar i hans rum, vill ha något diskret pga av alla färgglada leksaker men som ändå inte är tråkig.
 
Nästa inredningssteg är vardagsrummet (vi har lite annat som inte är inredningsrelaterat innan också). Där vill jag ha liggande panel på ena långsidan, den som är mitt emot fönstret. Resten vill jag ha någon diskret mönstrad ljusgrå tapet. Kommer inte ihåg hur golvet ser ut men det är trägolv där så får känna efter lite sen när det är dags hur vi ska göra med det.
 
Köket och allrummet ska få flyta ihop lite mer. Vi ska ta ner väggarna vid köket och öppna upp det. Sedan ska köket vara som ett U där inne och så har vi ett stort matsalsbord i allrummet istället för matbord i köket. Jag vill ha ett lantligt kök med ekbänkskiva, svarta handtag. Vet inte hur jag vill ha väggarna där, det kommer ev vara samma i kök, allrum och hall så det kan bli svårt att hitta något som passar.
 
Vårt sovrum kommer vara lite mörkare, det är både jag och David överens om. Han vill ha brunt, jag tänker mig typ ljungfärgat. Men det passar ju med brunt så kanske blir en kombo. David vill ha skjutdörrar till garderoberna så det blir det nog också.
 
Sedan har jag inte hunnit tänka mer. Gillestugan blir David och barnens tillhåll tror jag, så han får välja hur han vill ha det där. Förra ägarna hade syhörna vid tvättstugan så det kommer jag nog också ha. Men hinner ju ändra mig tio gånger till med allting och så måste jag ju få David med mig haha.
 
 
 
 
 


"Har inte hunnit tänka mer..." Du har ju redan planerat ALLT låter det som. Men börja med Charlies rum, det låter som en bra idé då hinner ni själva "bo in" er lite o fundera lite mer ;)

2015-10-15 | 20:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback