Barnskor

Nu är familjen Edenäng redo för vår och sommar, i alla fall i skoväg! För mig är det jätte viktigt att Charlie har bra skor för att inte få problem med fötterna sen och jag vill absolut inte köpa begagnade skor för barnet innan går nog inte likadant och då blir det ju fel för Charlies fötter. Nu har han gummistövlar från Crocs, lite osäker på storleken men han lär ju inte ha samma storlek vår och höst så gör inget om vi får köpa ett par mindre sen. Sedan har han Adidasskor storlek mindre och Kavatskor storlek större plus Kavatsandaler som jag fyndade helt nya på Tradera nu i veckan :)
 
Det kan vara lite trixit att gissa sig till vad han kommer behöva för storlek men i genomsnitt växer barns fötter 3 mm i månaden första året samt 2 cm totalt mellan 1 och 2 år. Så jag har räknat med att hans fötter kommer växa 1 cm till sommaren och då har han ändå kvar den biten som man rekommenderar att man har när man köper skor. Barnskor är för små när det är mindre än 5 mm kvar i skon. Men det är inte hela världen om de inte passar, helt nya skor brukar ju inte vara några problem att sälja vidare när det är säsong för det :)
 
 
 


Charlie lär inte gå barfota i alla fall :) / mormor Lola

2015-02-07 | 18:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback