Första julklapparna

Idag har jag och David handlat Charlies första julklapparna. Fast egentligen behöver det ju inte vara julklappar men det blir kul för honom att ha massa paket att öppna. Jag har länge tittat på Villervallas kläder för de är så himla färgglada och roliga till skillnad från många av de stora kejorna. Konstigt att alla stora kedjor har pojk- och flickavdelningar men inte de lite dyrare märkena. Har haft noll lust att gå i affärer ett tag, istället har jag shoppat på sidor på facebook och tradera. Älskar att det får mig att tänka "Detta kommer passa Charlie" snarare än "Detta kommer passa min son". Det har gjort att hans garderob automatiskt och utan baktanke blivit mer könsneutral eftersom det inte finns någon speciell pojkavdelning att gå till.
 
Det vi handlade idag är till nästa sommar. Så länge det är vi (jag o D) som bestämmer över vilka kläder han ska ha så kommer vi handla i förväg. Mycket smidigare, det sliper bli sån stress och alla kläder kommer inte från en och samma säsong (= alla barn har samma). Dessutom sparar man pengar som man kan göra något roligare för. Ser redan framför mig hur fin han kommer vara i detta.
 
Andra neutrala märken jag gillar är t ex Katvig, Geggamoja och så klart Polarn o Pyret :)
 
Villervalla.se
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback