Det där med namn

På något sätt tycker de allra flesta att nu när jag är gravid kan man säga vad som helst till mig/oss. Detta hade jag väl räknat med och i nuläget vant mig vid. Jag har fått råd om vad jag borde/inte borde köpa (ganska bra i vissa fall), fått höra hur tjock jag är (om jag hade gått upp 20 kg hade jag kanske blivit ledsen men nu bryr jag mig inte), fått höra skräckhistorier (visste redan allt innan) osv. Något som jag dock stör mig ohyggligt på är att folk tror att de har rätt till en åsikt om vilket namn ungen ska få. Vi har en lista med namn vi båda gillar och har även en topp 2-lista. Vi har till exempel fått höra "det börjar ju bli så populärt", "det heter den och den gillar inte jag", "ne det är fult" osv, typ som att det är vi och hela bekantskapskretsen som ska välja namn. Om alla fick en åsikt och vi lyssna på den skulle ungen inte få något namn alls
 
Det ena namnet på topp 2-listan var vi båda eniga om långt innan jag blev gravid och det andra kom vi på för ett tag sedan och fastnade för direkt. Ska vi då ändra på det bara för att någon annan frispråkigt deklarar sitt misstycke? Vi vill inte ha ett för ovanligt namn heller, det känns som att många försöker hitta så ovanliga namn som möjligt och jag orkar bara inte. Det kanske inte är så roligt att heta typ Erik Eriksson eftersom det är rätt anonymt men nu får ju ungen ett ovanligt efternamn, det känns som "overkill" om han ska ha ett väldigt ovanligt förnamn också. De namnen på listan tillhör inte de ovanligaste men inte de vanligaste heller. Så nej, tyst på er! :)
 
David övar
 
 
 


Det ser bra ut, ser ut som han håller i Jesus- barnet

2013-12-06 | 21:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback