15/10 -12

 
Jobbat idag så ska försöka få till en bra bild i morgon på tatueringen. Fick tips om att testa en annan kräm än Helosan för att huden skulle andas bättre. Bepanthen heter den och tyvärr blir inte den genomskinlig som Helosan så tatueringen är typ vit nu. Men sedan kommer den bli såå fin så.
 
Jonna ville jag skulle berättar hur det kändes, men jag fick bara säga att det var uthärdligt så hon också skulle våga haha. Nee men så jätte hemskt var det inte, det tog en timme och de första 40 min brydde jag mig knappt. Dock rös jag hela tiden, läskigt ljud + vibration = rejäl gåshud. Men i slutet är ju huden uppretad och sårig, sedan är nålen för skuggning mer "etrig" och tjockare enligt tatueraren vilket gjorde lite ont. Men helt klart värt det ändå. Efteråt sved det och nu är jag öm. David säger att det kommer börja klia sen när jag fjällar.
 
Bepanthen är tydligen till för bebisrumpor egentligen. Hade besparat mig massa letande på hudavdelningen på apoteket om jag vetat det innan.. ;)
 


Oj det kommer att klia ;);) smörj inte så mycket, smörj oftare istället. :)

2012-10-15 | 21:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback