16/5 -12


Idag slutade jag halv 12 men var lika trött som jag är när jag jobbar till fyra. Det var så himla mycket folk på vårdcentralen idag! Stod i receptionen och tog emot patienter. I vanliga fall så brukar det gå i vågor, typ jämna klockslag kommer det fler och mellan det ibland inga alls, men idag har det varit patienter hela tiden. De har öppen mottagningen varje dag för såna som är typ förkylda, urinvägsinfektioner osv, normalt är det 3-4 läkare på det men idag var det 2. Det kom 17 patienter. Kuuul! Tänk er 2 läkare på 17 patienter på 2 timmar, njaaa det funka inte riktigt.

Nu är jag i alla fall hemma och imorgon är jag ledig. Ska baka något gott att ha med till sista dagen på fredag. Sedan blir det skola två veckor och sedan tillbaka för att vara på vårdcentralen i sommar, längtar! Helt sjukt. Hur kunde jag välja något jag trivs med så bra utan att egentligen veta vad yrket innebar från början?

Orelevant - jag har beställt en jacka!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback